Πολλές φορές στην καθημερινή μας ζωή πρέπει να αποφασίσουμε για κάτι με βάση κάποια κριτήρια.
Ας δούμε κάποια
παραδείγματα:
- Το πως θα ντυθούμε το πρωί πριν φύγουμε για το σχολείο θα εξαρτηθεί από τον καιρό. Έτσι, αν κάνει κρύο θα φορέσουμε μπουφάν.
- Το σχολείο έχει προγραμματίσει μία εκδρομή για την επόμενη εβδομάδα. Αν είμαι καλά, θα πάω εκδρομή.
- Θα πάω για ψώνια με την μητέρα μου. Αν περισσέψουν χρήματα θα φάμε βάφλα με παγωτό.
- Αύριο γράφουμε διαγώνισμα στο μάθημα της Πληροφορικής. Αν τα καταφέρουμε όλοι, η κυρία θα μας αφήσει να παίξουμε.
- Αν τελειώσω το διάβασμα την Παρασκευή, θα πάμε ποδηλατάδα το Σάββατο με την οικογένειά μου.
Στα παραπάνω παραδείγματα πάντα
υπάρχει μία συνθήκη και ένα αποτέλεσμα αν η συνθήκη αυτή είναι αληθής (δηλαδή
αν ισχύει).
Ας δούμε την πρόταση «Αν κάνει
κρύο θα φορέσουμε μπουφάν». Σε αυτή την πρόταση η συνθήκη είναι «Αν κάνει κρύο»
και αν αυτή η συνθήκη είναι αληθής τότε «θα φορέσουμε μπουφάν».
Προσπαθήστε να συμπληρώσετε τον ακόλουθο πίνακα για τα υπόλοιπα παραδείγματα:
Πρόταση |
Συνθήκη |
Αν η συνθήκη
είναι αληθής «τότε» |
Αν είμαι καλά, θα πάω εκδρομή.
|
|
|
Αν περισσέψουν χρήματα θα φάμε βάφλα με
παγωτό.
|
|
|
Αν τα καταφέρουμε όλοι, η κυρία θα μας αφήσει
να παίξουμε. |
|
|
Αν τελειώσω το διάβασμα την Παρασκευή, θα
πάμε ποδηλατάδα το Σάββατο με την οικογένειά μου.
|
|
|
Όπως συμβαίνει στην καθημερινή μας ζωή, έτσι και στα έργα που δημιουργούμε στο Scratch, μπορεί ο χαρακτήρας μας να πρέπει να κάνει κάτι ανάλογα με το εάν ισχύει κάποια συνθήκη.
Για παράδειγμα ένας χαρακτήρας μπορεί
να στρίψει δεξιά εάν ακουμπήσει ένα αντικείμενο ή έναν άλλο χαρακτήρα. Με άλλα
λόγια, «επιλέγει» να κάνει κάτι αν ισχύει κάποια συνθήκη.
Στο Scratch η εντολή για την επιλογή είναι η «Εάν… τότε» η οποία ανήκει στις εντολές της κατηγορίας Έλεγχος.
Ο σκύλος
με τη γάτα
Τμήμα κώδικα για το σκυλάκι
Μπορείτε να εξηγήσετε το παραπάνω τμήμα κώδικα;
0 Σχόλια